urban-455758_1280

Kupujący i wynajmujący mieszkania, coraz bardziej świadomi za co chcą płacić.

Zwiększająca się liczba nowych mieszkań dostępnych na rynku powoduje, że deweloperzy muszą bardziej starać się o klienta. A ten staje się bardziej świadomy i wymagający. Poza głównymi kryteriami – ceną, metrażem i lokalizacją – coraz częściej kieruje się jakością wykończenia, otoczeniem inwestycji czy kosztami administrowania.

Zwiększająca się liczba nowych mieszkań dostępnych na rynku powoduje, że deweloperzy muszą bardziej starać się o klienta. A ten staje się bardziej świadomy i wymagający. Poza głównymi kryteriami – ceną, metrażem i lokalizacją – coraz częściej kieruje się jakością wykończenia, otoczeniem inwestycji czy kosztami administrowania.
Z badań sondażowych, m.in. dla portali otodom.pl, dom.gratka.pl, wynika, że najważniejszym kryterium wyboru lokalizacji przez Polaków jest dogodny dojazd samochodem i w drugiej kolejności transportem publicznym. Na kolejnych miejscach znalazła się lokalizacja w mieście, ale nie w pobliżu centrum, oraz bliskość parków i terenów. Wciąż jednak, dla większości, od lokalizacji ważniejsza jest cena i w porównaniu z 2014 rokiem znaczenie ceny wzrosło, a lokalizacji zmalało.

Jednak w większych miastach, lokalizacja stawiana jest na pierwszym miejscu.
Coraz częściej również, brane są pod uwagę takie czynniki jak lokalizacja przestrzenna i koszty administracyjne.
Rośnie liczba osób, które za zieleń za oknem czy balkon są w stanie dopłacić niezłe sumy 🙂

*źródło: Onet.pl

Dodaj Komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *